Hoeren en godinnen, een verhaal voor het slapengaan

Ingen Wagenaar

E-boek. Dragonfly Publishing 2023.
ISBN 9789083294926

Fee Hermes is de hoofdpersoon in een zinderend verhaal over de zoektocht naar een Etruskische schat. In het boek verhuist Fee voor een promotieonderzoek naar Italië waar zij in aanraking komt met de Etruskische legende van een belangwekkende schat voor de mensheid. Tijdens haar verblijf in Perugia wordt zij geconfronteerd met het plotselinge overlijden van haar grootmoeder die haar een emotioneel testament nalaat. Toeval bestaat niet merkt Fee al snel want zowel haar onderzoek als haar afstamming blijken een connectie met de Etruskische geschiedenis te hebben. Etrurië is rond 400 voor Christus volledig opgeslokt door de Romeinse beschaving en een handvol overlevenden heeft een boodschap achtergelaten aan de mensheid van nu. De nalatenschap van de Etrusken blijkt eeuwenlang verstopt gebleven omdat deze de oorsprong en het mysterie van de menselijke ziel ontsluierd. Pas als de mensheid eraan toe is kan deze mystieke kennis geopenbaard worden. Het lijkt dat de tijd is gekomen. Fee krijgt wonderlijke ingevingen en neemt de taak op zich. In haar zoektocht ontmoet zij mensen die haar diep raken en voelt ze een verbinding met hen die ze niet kan rationaliseren. Met hun hulp en ondersteuning begint Fee een queeste die naar verborgen plekken leidt en waar zij stuiten op geheimzinnige boodschappen uit een ver verleden. Eeuwen oude en nieuwe vrienden verenigen zich om de schat veilig te stellen want niet alleen de ravissante hoofdpersoon Fee en haar Italiaanse collega's, maar ook het Vaticaan wil de schat als eerste vinden. Iedereen heeft zo zijn eigen redenen, aangewakkerd door angst of nieuwsgierigheid. Voor eenieder die een queeste aanvangt zullen denkbeelden, begrip en overtuigingen een flinke heroverweging ondergaan. Want, wat betekent deze boodschap voor de mens van nu? En in hoeverre spelen de manlijke en de vrouwelijke dynamiek een rol? Het moge duidelijk zijn, de schat moet geopenbaard worden. Wie zal hem vinden en wie krijgt het laatste woord? Liefde, spanning en mystiek maken deze thriller een ware page turner waarbij eeuwen van generaties door elkaar lopen en elkaar kruisen in deze tijd om met hun boodschap mensen te ondersteunen in het ontwaken. De tijd is gekomen om te herinneren, de dans van het leven

Meer boeken van Ingen Wagenaar

Hoeren en godinnen, een verhaal voor het slapengaan Je recensie zal binnen vijf tot zeven werkdagen op de site te lezen zijn.

Hoeren en godinnen, een verhaal voor het slapengaan Recensies die niet aan onze instructies voldoen, zullen niet op de site verschijnen.